2011. április 9., szombat

Meggyleves



Pár hete úgy gondoltam, hogy ideje Kisebbemnek is megkóstolnia a meggylevest. Akkor gyorsan készítettem is egy lábaskával, de azt még cukorral. Úgyhogy a Zuram nem is evett belőle. Most megcsináltam édesítőszerrel. Mindenkinek ízlett :)


Meggyleves

  • 600 g meggy (jelen esetben fagyos, 2x300g)
  • 8 db szegfűszeg
  • 1 t.k. őrölt fahéj (vagy 2-3 egész rúd)
  • 1 m.k só
  • 3,5 t.k folyékony édesítőszer (Süssina-t használunk)
  • 1 dl almalé (vagy almaital)
  • (2-3 citromkarika, ez most nálunk kimaradt)
  • 1,5 dl főzőtejszín
  • 1 cs. főzős vaníliás pudingpor (puncsos is lehet).

Nem túl bonyolult étek... :) A meggyet (fagyott állapotában) felöntöttem vízzel, annyival, hogy jó bőven ellepje, és feltettem főni. Hozzáadtam a szegfűszeget (ami természetesen lehet őrölt is), a fahéjat, a sót, az édesítőszert és az almaitalt. Ezt addig főzzük, amíg a meggy bírja a gyűrődést. Szerintem maximum 20 perc.

Szóval, mielőtt a meggyszemek szétesnének, behabarjuk a tejszínben csomómentesre elkevert pudingporral. Még egyet rottyantunk a levesen, és kész is :) Melegen és hidegen is fogyasztható.


Tipp: nem tudom, mennyira találom fel ezzel a spanyol viaszt, de az őrölt fahéjat érdemes kevés meleg vízben elkeverni és úgy a leveshez adni (vagy megvárni, míg a leves kissé megmelegszik), mert a hideg vízben nem oldódik (gyorsan) :) Nekem elsőre szépen elterült a víz felszínén, mint a Mexikói-öbölben az olajfolt...

Update 2011.11.21.
Időközben kicsit módosítottam a mennyiségeken, nekünk így jobban ízlik: 

Szegfűszegből mehet akár 15-20 db is, almaléből (100%-os) 2 dl, és a 200ml-es tejszínes dobozban sem hagyom benne azt a fél decit, szóval belemegy az egész doboz :) A citromot teljesen elhagyjuk, így is kellően savanykás. Csak ennyi :)

3 megjegyzés:

  1. Szia! Kérlek, nézz be hozzám egy játék erejéig!

    VálaszTörlés
  2. Szia Balwin! Egy díjat szeretnék neked átadni, ha erre jársz légyszí kukkants be érte hozzám.

    VálaszTörlés
  3. Helló! Te aztán jól eltűntél!!! Várjuk további receptjeidet!

    VálaszTörlés