2012. január 10., kedd

Diabetikus Sacher torta



A Zuram szülinapjára készítettem ezt a tortácskát, tegnap. Farkas Vilmosnál akadtam ebbe a nagyonűbertutteros sacher piskóta receptbe :) Érdemes kipróbálni, én nem is fogok egyéb recikkel kísérlezetgetni.

Diabetikus mivolta pedig a nyírfacukornak köszönhető, aminek alkalmazási módja 1 az 1-ben megegyezik a finomított cukoréval. Vagyis ugyanannyi nyírfacukrot használtam, mint amennyi kristálycukor meg van nevezve az eredeti receptben.
Jó dolog ez a nyírfacukor (könnyebben kezelhető, mint az édesítőszerek, és mégiscsak természetes cucc), csak kib...ul drága :(


"Sacher piskóta 1 db 23 cm átmérőjű tortakarikához.

  • 8 db tojás kettéválasztva
  • 50 g porcukor
  • 200 g kristálycukor
  • 160 g liszt
  • 160 g vaj
  • 160 g olvasztott étcsokoládé
  • 25 g kakaópor"
Töltelék:
  • kb. 30 dkg forró sárgabaracklekvár (esetünkben diabetikus).

Bevonó:
  • 20 dkg étcsokoládé
  • 1 e.k. olaj
  • víz
A sütőt előmelegítettem 165 fokra. Gázsütőnél (nekem az van) ez a 2-es és 3-as fokozat között van.
Szépen kimértem, előkészítettem a hozzávalókat: tortaforma alja lezsírpapírozva; tojások kettéválasztva; vaj, porcukor, cukor, liszt-kakaópor-sütőpor (mert így elsőre nem mertem bevállalni sütőpor nélkül) keverék kimérlegelve, étcsokoládé összetördelve/felolvasztva.

A vajat a porcukorral habosra vertem, majd a tojássárgákat kézi habverővel, gyors mozdulatokkal hozzákevertem (azért kell gyorsan, mert ha sokáig keverjük, omlós lesz a pitttttykóta).

A fehérjéből és a cukorból (kristály, vagy nyírfa) nem túl kemény habot vertem.

A vajas-tojássárgájás masszát (nem a Felipe-t) elkevertem a véletlenül sem forró olvasztott csokoládéval, majd óvatosan hozzákevertem a tojáshabot is. Végül beleforgattam a lisztes-kakaós-sütőporos elegyet is. Vétek, de habverőt - persze csak módjával - használtam e művelethez, más eszközzel nem tudom normálisan, csomómentesen összevegyíteni...a piskótának mindenesetre meg sem kottyant, sütés közben szépen feljött, és úgy is maradt :)

A tésztát ezek után betöltöttem a tortaformába, és 165 fokon (gázsütő kétésfeles fokozat) kb. 55-60 perc alatt megsütöttem.
Mivel eddig csak sima piskótát sütöttem (ami ugye megvan fél óra alatt is), kicsit szkeptikusan fogadtam az órás sütögetést...nade kisebb a hőfok, megugye egy cukrász csak tudja, hogy mit csinál... ;) Szóval szinte pakkra kitöltöttem a 60 perces sütési időt, pont jó lett a tészta. Azért fél óra után csak ellenőriztem a cuccot - nos, eléggé rezgős volt még, sőt, leginkább folyós volt a közepe. Meg is nyugodtam, hogy jó lesz ez, jó lesz ez :) Az is lett. Naná :)

Miután megsült, hagytam a formában kihűlni, majd félbevágva (vízszintesen ;) ) megkentem a forró baracklekvárral (klasszul beissza a tészta), végül a torta tetejét, oldalát is átkentem vele. Egy órára beraktam a hűtőbe.

Csokimázként 20 dkg étcsokoládé, 1 e.k. olaj, és némi víz összemelegített elegyét alkalmaztam. Az összhatáson szerencsére ez sem rontott, de legközelebb megcsinálom a (szerintem) normális öntetet (amit egyébként a desszert.hu oldaláról kölcsönöztem):
  • 50 ml víz
  • 110 g porcukor
  • 150 g minimum 53%-os étcsokoládé
  • 60 g vaj
  • 5 ml ecet
A vizet, a porcukrot, az ecetet lassú tűzön, folytonos keverés mellett felforraljuk. Vegyük le a tűzről, és adjuk hozzá a csokoládét - keverjük addig, amíg sima nem lesz. Végül tegyük bele a vajat is, és azt is keverjük el benne csomómentesen.

A bevonás után szintén hűtőbe tesszük a kész tortát, míg szépen meg nem dermed a csokiréteg. Na ezt mi nem vártuk ki :)

6 megjegyzés:

  1. Üdv újra a blogolók körében!
    ...semmi mentegetőzés, hogy hol jártál majd' 1 évig?!?
    A lényeg az, hogy újra itt vagy! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Ööö...hát igen, így beleolvasva...úgy jelentem meg a semmiből, mintha az utolsó bejegyzést az előző napon írtam volna, nem 9 hónappal ezelőtt... :) Problémás időszakom volt (mondjuk még nincs vége), és sokszor előfordult az is, hogy elfelejtettem lefotózni a frissen kipróbált recepteket. Vagy ha a fotó megvolt, akkor posztolni nem volt energiám. Most sem ígérem, hogy rendszeresen fogok írni, de próbálkozom :)

      Törlés
  2. Biztos finom volt a torta! Én is szeretem a nyírfacukrot és egyetértek, hogy nagyon drága.

    VálaszTörlés
  3. Nem volt rá panasz :)
    Igen, 10x-es ára van a kristálycukorhoz képest :(

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom a torta, én is készítettem már. A nyírfacukrot nem ismerem, talán majd egyszer elcsábulok és veszek.
    Nézz be hozzám, szeretnék egy díjat adni!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet, mert nagyon jól néz ki.

    VálaszTörlés