2010. szeptember 18., szombat

Hunor torta

Fáziskésésben vagyok ismét... A legjobbkor punnyasztom le a blogomat :/ De mostanában tortához nem nagyon lesz alkalom, és a hétvégéim is foglaltak lesznek egy darabig. Azért igyekszem nem elveszni :)







Múlt hét pénteken Hunor nap volt (szeptember 10.), vasárnap délelőtt tartottunk egy mini névnapozást KisTökösömnek. Enyém szülinappal egybekötve, de ez mellékes :)

Már-már hagyomány lesz nálam, hogy a névnapokat mini tortával képzelem el... :) Most is a jól bevált 17 cm-es tortaformámat használtam a piskóta sütéséhez.

De...mivel "magamnak" is kreáltam egy egyszerű oroszkrém tortát, a piskótát letudtam egy kalap alatt; tök jól kitaláltam: 9 tojásból összekavarom a tésztát, majd 1/3-át beleöntöm a kicsi tortaformába (17 cm), a maradékot pedig a nagyba (25 cm). Amikor fizikailag is eljutottam eddig a pontig, akkor esett le, hogy bakker, se két sütőrács, se nagyobb tepsi nem áll a rendelkezésemre ahhoz, hogy a két formát egyszerre betuszkoljam a sütőbe! Pedig jó gondolat vót...

Úgyhogy a prioritásokat betartva (első a gyerek tortája!), a mini piskóta sült meg először :) A másik egészen jól bírta a 20 perces pangást...de végül ő sem kerülhette el sorsát, megsült szépen. Nem lett olyan fajin laza, levegős, mint szokott, de abszolút ehető volt.

Nade visszatérve Kisfiam tortájához:

Mindenképpen új krémet szerettem volna kipróbálni. Leginkább a tiramisu torta vonzott, de azt mégsem készíthetek egy 1 évesnek...akkor sem, ha az Ünnepelt csak 1-2 falatot eszik belőle :) Viszont... ha már tiramisu, akkor mascarpone! Gyorsan találtam is a gugli segítségével egy blogot, ahol jó pár mascarpone-s tortakrém változatot gyűjtött össze a bloggerina. Ahogy megláttam a fehér csokis változatot, azonnal elgyengültem... ebből is van 2 féle, én ezt készítettem el (pontosabban csak a FELÉT, mert a kicsi tortához ennyi is elég!):

Mascarpone-s fehércsokoládé krém
  • 25 dkg mascarpone
  • 40 dkg fehér csokoládé
  • 4 dl habtejszín
  • 1 rúd vanília (v. 1 csomag vaníliás cukor, v. ízlés szerint vaníliaaroma)
  • 12 dkg porcukor.
Vízgőz fölött felolvasztottam a f.csokit, belekevertem a vaníliás cukrot, majd a tűzről levéve, folyamatos keveréssel óvatosan hozzáadtam a mascarpone-t és a porcukor felét.
A maradék cukorral a tejszínt kemény habbá vertem, és beleforgattam a krémsajtos masszába.

No ez ennyire nem volt egyszerű, mert a tejszín habbá verésével iszonyatosan megkínlódtam... Elpocsékoltam egy csomó alapanyagot, mire felsejlett bennem, hogy tán nem kéne a cukrot belezúdítani a tejszínbe, még a felverés előtt... Aztán később meg is lettem erősítve mások által, hogy hát jah, azt csak a végén szabad... Nah, hát az okos más kárán tanul, a buta meg a sajátján se... jó nekem az arany középút is.

A krém amúgy finom lett, a krémsajt enyhített a fehércsoki gej ízén; ráadásul narancsot is daraboltam a krémmel megkent tortakarikákra, az is jót tett az ízének.

Az összeállítás a szokásos: megvártam, míg a piskóta kihűl, 3 lapba vágtam, megtöltöttem a krém nagyobb részével, végül kívülről is bekentem vele a tortát. 1-2 órát pihent a hűtőben, majd bevontam sárgára színezett fondant-nal.

A díszítést delfines gyurmakiszúróval és a Sőreginél vásárolt virágos kiszúrókészlet 2 féle méretű kör elemeivel oldottam meg, és szoka szerint ecsettel és kevés vízzel ragasztottam a tortára. A betűket késsel vágtam ki a kinyújtott fondant-ból.

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon édes lett! :) nagyon szépen vontad be a tortát!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Kricky, kedves vagy :) Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy ez esetben a bevonással én is elégedett voltam... :)

    VálaszTörlés