2010. június 6., vasárnap

Piskóta


Nekem nagyon bevált ez a recept, de azt hiszem egyetlen trükkje van a piskóta sütésének: a por állagú alapanyagok átszitálása. Ettől lesz a massza/tészta jó levegős.


Piskóta:

    * 6 tojás
    * 18 dkg liszt
    * 18 dkg cukor
    * csipet só

Előkészítés: a tojásokat szétválasztjuk. A cukrot és a lisztet is átszitáljuk. Egy 25 cm-es tortaformát kikenünk vajjal/margarinnal.
Elkészítés: a tojások fehérjét a csipet sóval habosra keverjük (elektromos habverővel...fő a kényelem). Hozzáadjuk kanalanként a cukrot és kemény habbá verjük.

A habhoz hozzáadjuk a tojássárgákat, az e. habverővel belekeverjük, majd a lisztet beleöntjük (esetleg egyszerre beleszitáljuk), és kanállal/fakanállal beleforgatjuk.

A masszát az előkészített tortaformába öntjük, és 180 fokos sütőben kb. 25-30 perc alatt megsütjük. De legbiztosabb, ha tűpróbát végzünk :)


Tippek:

    * -mindig előmelegített sütőbe tegyük a tésztát
    * -a fehérjehab tényleg kemény legyen
    * -ne hagyjuk a masszát állni, mihamarabb tegyük a sütőbe
    * -a mitsussek.hu-n olvastam, hogy két fázisban kell sütni a piskótát: az első 10-15 percben magasabb, a hátralévő időben pedig alacsonyabb fokozaton. Így jól átsül, de nem ég meg a tészta. 

4 megjegyzés:

  1. Közeleg az uram szülinapja, tervezem, hogy sütök neki egy tortát. A bökkenő, hogy még az életben nekem szép magas piskótám nem sikerült. A sütés utolsó fázisában összeesett, hogy rossz volt nézni. :-) Kipróbálom a receptedet mindenképpen!
    Átszitálós tippet megfogadom. :-)

    VálaszTörlés
  2. Én is gondban voltam a piskótával, nekem minden második tortám nagggyon gáz lett :) Viszont ezzel a recivel még nem sültem fel soha...kopp-kopp-kopp.
    A sütés végén nekem is kicsit megroggyan a teteje, de ez normális. Durván nem illik összeesnie :)
    Én még a sütési fokozatokkal, idővel szoktam zsonglőrködni, mert az sem mindegy...az én sütőmben legalábbis nem :)

    Sok sikert a tortához! Milyet akarsz csinálni? Majd írd meg légyszi, hogy sikerült :)

    VálaszTörlés
  3. November közepéig még gondolkodhatom, valamit innen szeretnék alkotni, tőled. :-)

    VálaszTörlés
  4. Hűűűha...akkor nem árt, ha összeszedem magam, hogy legyen miből válogatni ;)

    VálaszTörlés