2010. június 13., vasárnap

Hello Kitty-s torta - feketeerdő béléssel ;)

Eljött hát az idő: holnap megünnepeljük kicsi nagylányom 3. születésnapját! Mint már írtam róla, a múlt héten lepróbáltam a tortáját a fondant miatt. Ma pedig elkészítettem az igazit, legalábbis egy bizonyos fázisig. 
Megsütöttem a piskótát, megtöltöttem a tortát (feketeerdő), majd lekentem fehér csokis ganache-sal. Most ott pihen a hűtőben :) Holnapra marad a felöltöztetés és a díszítés.

Addig is az elkészítés:

Feketeerdő torta:

Nem találtam két egyforma receptet, állítólag nem is létezik, ma már senki sem tudja biztosan az eredetét. "Mindenki másképp csinálja" :))

Először is megsütöttem a kakaós piskótát, majd hagytam kihűlni. Ezután 3 lapba vágtam.
A tölteléket illetően a legegyszerűbbnek tűnőt választottam: külön meggyes krém és külön a tejszínhab. Mindkettőt Kiskukta blogjából kölcsönöztem - aki egycsipet-et nevezte meg forrásként :)

Meggyes krém:
  • 3 e.k. cukor
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • kb. 20 dkg meggy (befőtt)
  • 3 dl meggylé (a befőtt leve)
Tulajdonképpen úgy kell elkészíteni, ahogyan a pudingot készítenénk, csak nem tejjel, hanem meggylével. A meggylé nagyobb részét feltesszük melegedni, a maradékban (kb. 1 deci) pedig csomómentesre keverjük a pudingport és a cukrot, majd hozzáöntjük a melegedő meggyléhez. Kavargatva felforraljuk, eközben szépen besűrűsödik. Levesszük a tűzről, és belekeverjük a meggyet. Hagyjuk kihűlni.

Habtejszín:
  • 5 dl tejszín
  • 2 e.k. cukor
  • 2 csomag zselatin fix
A tejszínt a cukorral kissé felverjük, majd hozzáadjuk a zselatin fixet is. Ezután keményre felverjük a habot.
És végre neki lehet esni a torta összeállításának :) Én ezt a tortaforma alján vittem véghez; azon pihen a tortácska.
 

Az alsó tortalapra rétegezzük a krémeket a következőképpen: mindkét féle krémből karikákat rajzolunk a tortalapra, párhuzamosan haladva a torta szélével. Én a meggyest raktam kívülre.

Ráhelyezzük a második tortalapot, és ugyanígy megtöltjük, csak ezúttal fordítva kezdjük a karikázást: a hab kerül legkívülre.

A legegyszerűbben habzsákból lehet ezt a mintát létrehozni, ennek hiányában megteszi egy nejlonzacsi is :) Sőt, a meggyes krémnél még szerencsésebb is, mert tudunk nagyítani a zacsi nyílásán.





Miután a torta teteje is a helyére került, kezdhetjük bevonni a fehér csokis ganache-sal.


Ha ezzel megvagyunk, betesszük a hűtőbe - milyen meglepő - hűlni :)
Egyelőre itt tartok. Folyt. köv. a holnapi buli után :)


Update 2012.07.04.
A tejszínhabot egy ideje már nem fixálom semmivel, ugyanis fölösleges :) Szintén Kiskuktánál találtam tejszínfelverős posztot, azóta semmi gondom nincs a felveréssel. Alaposan behűtött tejszínre van szükségünk (akár a fagyasztóba is berakhatjuk felverés előtt 20 perccel), és por állagú édesítő akármire (cukor, édesítőszer, stb....próbálkoztam folyékony édesítő hozzáadásával is, nem jött be), így elronthatatlan. Ja, és másnapra nem esik össze! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése