2010. június 7., hétfő

Próbatorta (fondant-nal)

Kezdem az elején.
Jövőhét végén tervezzük megülni kicsi lányunk 3. születésnapját. Valamiért azt vettem a fejembe, hogy most kizárólag sk. torta lesz, a cukis kimarad. Így hát azt az egy tortát istenesen meg kell alkotnom :)
Kinéztem a követendő példát, nem is tűnik nagggyon bonyolultnak... Jah, azért Kitty-s, mert most ő a sláger itthon. Amikor elkezdtem tortaügyben nézelődni a neten, még Eperke volt a minden :)




Figyelembe véve, hogy az előző 2 szülinapra általam kreált (marcipánborítású) kerek édesség nem lett a legszebb, hááát, neki kell feküdnöm a feladatnak. Így esett, hogy már hetekkel korábban elkezdtem kutakodni a neten. Egy kedves babanetes ismerősömtől hallottam először a fondant-ról. Nosza, nézzünk utána.

Elég hamar rátaláltam egy nagyon jó oldalra (szintén blog), úgyhogy nem is keresgéltem tovább. Remélem nem lesz baj belőle, hogy így ismeretlenül a tulajdonos bloggerinára 
hivatkozom... :)

Szóval nála találtam ezt a fondant receptet.
Nekem ez a reci tökéletesen bevált. És nem is túl költséges :)

A színezés viszont már nem olyan pénztárcabarát (legalábbis ha csak saját házunk tájára sütögetünk :) ), de a wilton-os zselés festékekből nagyon kevés is elég. Négy színt vettem itt, rózsaszínt, kéket, zöldet és sárgát. Piros íppen nem volt. De nem hiányzik :) Max. nem piros, hanem rózsaszínű lesz Kitty ruhája.

Két adag fondant-t csináltam, az egyik maradt fehér (a bevonáshoz).
A másikat (amiből a dekoráció lesz) beszíneztem a fent említett színekkel (illetve egy részét hagytam fehérre, Kitty testrészeihez). Íme az eredmény:




Korábban a piskótasütéssel is gondban voltam, úgyhogy erre is kellett tutteros piskóta receptet találnom. Azt hiszem, sikerült is, mert nagyon szépen feljött :)

A próbatortám veriszimpöl lett: megsütöttem a piskótát, 3 lapba vágtam, megtöltöttem gyorspudinggal (a nem főzött verzió), és az egészet lekentem fehér csokiból készült ganache-sal. Egy-két óra hűtőben pihentetés után vizes kézzel elsimítgattam a fehér krémet a tortán (hogy sima legyen), majd keményítővel meghintett asztalon kinyújtottam a fondant-t.

Tulképp e művelet (a fondant nyújtás és a torta bevonása) miatt próbáltam le a szülinapi tortát (ami majd nem pudinggal töltött lesz :) ), mert a korábbi próbálkozásaim nem sok sikerrel jártak... Most viszont egész klasszul összejött minden. Mondtam is édesanyámnak, hogy nem nyúlunk a tortához, eltesszük a hűtőbe, jövő héten feldíszítem, aztán mehet a kukába :)) Persze felvágtuk végül...
 

Kicsi jányom még a kép készítése előtt "besegített" nyújtófával, ez látszik is a tortán :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése