2010. július 10., szombat

Némó-s torta

Kicsifiam Első szülinapjára Némós tortát készítettem. A múlt hét végén.

Némó-s torta


Megnéztem jó pár fotót a neten, mire eldöntöttem, hogy Némót éri a megtiszteltetés, miszerint torta alany lehet az első szülinapon. Először repülőben, égboltban gondolkodtam, majd valahogy bevillant a másik véglet, a tenger. És ha tenger, és (kisfiús) mesefigura, akkor Ficánka... :) Aztán ahogy nézegettem a Ficánkás torta fotókat, képbe került néhány Némós külsejű Ficánka is...úlláccik, nem mindenkinek tiszta, hogy ezek ketten erősen különböznek :) Noh...bár Némót még nem láttam vásznon/tv-ben/egyéb kütyüben (mozgó valójában), mégis megtetszett, szép színes, kontrasztos lenne a kék alaptortán. Szóval Némó lett a befutó. 
 
Magát a tortát pedig oroszkrémesre terveztem, amivel kicsit felsültem, de ezt majd később.
 
Találtam egy tutinak tűnő oroszkrém-torta recit, és egy kis adalékot is a torta eredetét illetően: ennek a tortának semmi köze az oroszokhoz, sőt, ők nem is ismerik ezt az édességet. Nevét a "feltaláló" cukrászmesterről kapta, régebben még ennek megfelelő néven futott - Oroszi krémtorta. Aztán ebből satnyult el Oroszkrémtortára.
 
Noh... Mindenek előtt 6 tojásból piskótát sütöttem, hagytam kihűlni, majd szoka szerint 3 lapba vágtam.
Közben kikevertem a vajkrémet - mert ezúttal nem ganache-sal kentem le a tortát; gondoltam kipróbálom a vajkrémet is. Bár tartottam tőle, mert nem nagyon szeressük... Hát most sem lett a kedvencem :) Nekem túl émelyítő a vaj miatt.
 
Ezután nekiláttam a fajintos krém elkészítésének is... 
 
A recept: 15 dkg cukor, 10 dkg rumba áztatott mazsola, 6 dl tejszín, 5 tojás, 3 dl tej, 3 dkg zselatin, fél rúd vanília.
 
A krémhez való tojásokat a tejjel, a cukorral, a kikapart vaníliával gőz fölött verd sűrűre. A zselatint olvaszd fel forró vízben, szűrd át, és keverd azt is a vaníliás masszához. Vedd le a tűzről és addig kevergesd, amíg ki nem hűl, de vigyázz, még ne dermedjen meg. A felvert tejszínhab felét add hozzá, és kend meg vele a piskótalapokat. Szórd meg őket rumos mazsolával.
 
Még arra is figyeltem, hogy nem rumba, hanem vízbe áztatom majd a mazsolát (a gyerekek miatt), és hogy elég lesz nekem 3 dl tejszín, hiszen lekenni nem azzal (a maradék 3 dl-vel) fogom majd a tortát. 
 
Nos, a gond ott volt, hogy a tojásos cucc egyáltalán nem akart besűrűsödni. Szerintem az egész tojások miatt...gyanús, hogy csak a sárgája kéne. 
Már este volt, úgyhogy nem kínlódtam újabb adag kikísérletezgetésével; főztem vaníliás pudingot (édesítőszerrel), majd még a teljes dermedés előtt megkentem vele a tortalapokat. Az alsó tortalap pudingos feltétjét megszórtam előzőleg vízbe áztatott mazsival, a felsőt pedig alaposan lecsöpögtetett, kinyomkodott, magozott meggybefőttel. Fontos, hogy ne legyen túl nedves a meggy, mert különben szép penészes kinézetű zöldre színezi a piskótát és a krémet is :)

Amint összeállt a torta, lekentem a vajkrémmel, és éjszakára benyomtam a hűtőbe dermedni. Khm, csaknemsikerült még aznap elkészítenem fullosra, ahogy azt elhatároztam Luca tortájának esetéből tanulva... Ennek oka, hogy a fondant dekorációim igen hamar kiszáradtak, így jobbnak láttam, ha nem gyártom le őket előre. Csak Némót faragtam ki előző nap, és próbáltam alaposan bebugyolálni folpackba, hogy épségben megérje a másnapot. Összegyütt :)

Másnap aztán nekiláttam bőszen a díszítgetésnek. Lucám is besegített, ezúttal azonban megúsztuk balesetek nélkül :) Bár Anyukám próbálta Őt távol tartani, hogy nyugodtan babráljak, de Luca tapodtat sem mozdult mellőlem és a torta mellől. Viszont ügyesen elgyurmázgatott a színes fondant darabkákkal. Hm, én is...ha nem is annyira ügyesen, de gyurmázgattam :) Sodortam, pödörtem, vágtam, még Luca polipos Play-Doh gyurmázókészletét is bevetettem (volna), klassz kis tengeri herkentyűk vannak rajta. Csak a fondant nem gyurma, beleragadt a formákba. Ezt Apukám javaslatára megpróbáltuk némi olívaolajjal orvosolni, eleinte sikerült is, aztán már nem... Azért egy rózsaszínű rákocskát sikerált formába önteni :)
 
Némós torta - fondant borításPersze mielőtt nekiálltam művészkedni, beborítottam a vajkrémes tortát kékre színezett (picit márványosra hagyott) fondant-al. A műkörmeimmel még meg kell tanulnom bánni (tortakészítés közben), mert hagyok vele nyomokat...pedig nem hosszúak.




Ahogy ezzel megvoltam, elkezdtem felpakolgatni a folyamatosan készülő dekorációt. A torta tetejére kerülő álló növényzetet fogpiszkálóval rögzítettem, az oldalára, aljához kerülőket pedig sima vízzel. Egy ecset segítségével pici vizet kentem a felragasztandó dekor felületére, majd odatapasztottam a megfelelő helyre.

A buborékokat és a "HUNOR" feliratot Dr. Oetker-es fehér cukoríróval pötyögtettem fel. Pár hete a Tesco-ban akadtam rá a 4 színű készletre, egyből vettem is, hasznos jószág. A sárgából, pirosból, zöldből is raktam még a tortára, kicsit egyszerűbb volt, mint kigyúrogatni a fondant dekort :)

8 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon aranyos a némós tortád!!
    Olvasva a bejegyzést, a liszt maradt ki a krémből:) attól sűrűsödik!
    Nálam megtalálod a krémek közt ha érdekel:)
    Tetszik a blogod:)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Köszi a tippet, akkor sikerült egy hiányos recit kifognom... Megnézem nálad is :) És üdvözöllek a blogomon :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Most bukkantam a blogodra, ez a torta különösen tetszik! Kíváncsian várom az újakat! :)

    VálaszTörlés
  4. Új (publikált) torta nem igen lesz már sajnos, de ugye soha ne mondd, hogy soha... :)

    VálaszTörlés
  5. Szia!:) Nagyon tetszik a tortád színe, megkérdezhetném, hogy milyen márkájú ételszínezéket használtál?:) És esetleg még azt, hogy hol lehet olyat kapni. Előre is köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :) Zselés állagú Wilton ételfestéket használok, megvásárolható pl. itt:
      http://soregi.com/#id=4&p=1691

      De cukrász alapanyag kereskedőknél szinte bárhol, pl. Bako, Desszertmester.

      Újabban látok már a Dr.Oetker-től is zselés színezőket (Tesco), de azt még nem próbáltam ki.

      Törlés
    2. Nagyon szépen köszönöm!:)

      Törlés