2011. január 23., vasárnap

Kardinális szelet

Még melegen, kissé szétcsúszva.


Ha már Rákóczi túrós, meg tojáshab, akkó hajrá Kardinális szelet... :)

Nagyon sok helyen találtam receptet a neten, de szinte mind egy kaptafára készült; ugyanaz a reci, és 95%-ban piramis alakú a végeredmény. Szóval (1 db) forrást most nem tudok megjelölni.

Kardinális szelet:

Fehér krém:
  • 8 tojás
  • 18 dkg cukor
  • csipet só

Sárga krém:
  • 3 tojássárgája
  • 2 egész tojás
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 5 dkg porcukor
  • 5 dkg liszt
 Töltelék:
  • sárgabarack lekvár (kb. 15 dkg)

Fehér krém elkészítése:

A tojásfehérjékhez csipet sót tettem, elkezdtem habbá verni, majd hozzáadagoltam a cukrot és kemény habot vertem belőle. Amíg megcsináltam a sárga krémet, a tojáshabot hűtőbe tettem pihenni.

Sárga krém elkészítése:

A 3 tojássárgáját, a 2 egész tojást és a porcukrot fehéredésig kevertem, majd hozzáadtam a vaníliás cukrot, a lisztet, és homogén masszává kevertem (kb. palacsintatészta sűrűsségű cucc lett belőle).

Na innen indult a buli... Először leírom, hogyan kell elkészíteni, aztán azt is, hogy nekem hogyan sikerült.

Mindkét krémet 1-1 habzsákba töltjük.
Tepsi(k)be sütőpapírt fektetünk, és az alábbiak szerint kb. 40 cm hosszú csíkokat nyomunk rá a habból és a krémből (előbb a habot nyomjuk ki, kb. ujjnyi távolságokra egymástól, majd a közöket töltsük ki a sárga krémmel):

2 db-ot ebből a rétegből: 4 habcsík közé 3 sárga krém csíkot nyomunk.
1 db-ot ebből a rétegből: 3 habcsík közé 2 sárga krém csíkot nyomunk.
1 db-ot ebből a rétegből: 1 habcsík.

Namost nekem ebből a mennyiségből futotta még 1 db  "3 habcsík közé 2 sárga krém csíkot nyomunk" rétegre is, szóval összesen 5 réteget gyártottam. 
A sárga krémet pedig nem töltöttem nyomózsákba, hanem kiskanállal adagoltam az előzőleg kinyomott habcsíkok közé. Legközelebb asszem nem így fogom :)
És a következő alkalommal szilikon alátétet fogok használni, mert a sütőpapír lefejtésével megkínlódtam/tunk (a süti is).

Sütés: előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 10-15 percig sütjük a rétegeket.

Ha kész, lefejtjük róluk a sütőpapírt, és piramisszerűen rétegezve, a rétegek közé baracklekvárt kenve összeállítjuk a süteményt.

Én elszálltam kicsit a lekvározással, úgy gondoltam, nem árt neki kicsivel több, mint a receptben...hádde ártott :) Túl édes lett.

Tanulság: első sütinél nem érdemes partizánkodnom...

Egyébként tuti édesség! :)


10 megjegyzés:

  1. Balwin mond csak nem fogadnál örökbe??? ;D Akkor nem kellene az elkészítéssel bíbelődnöm!Mosogatást bevállalnám,és persze a kóstolást!;)

    VálaszTörlés
  2. Hajni, deee, szívesen, bár a mosogatást nem adom ki a kezemből :) Befoglak máshova (vigyor) Egyébként légy üdvözölve nálam! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! A 7végén épp ilyent gyártottam (illetve közel sem volt ilyen - teljesen publikálhatatlan lett). Áruld el, hogy lehet, hogy nekem még 1 óra sütés után sem lett jó a habom? Ízre fincsi volt, és én is sok lekvárral ragasztottam össze a rétegeket, na de külsőre!! Akkor azt mondtam, soha többet... de látom, meg lehet oldani. Lehet, hogy legközelebb a Te receptedet próbálom ki?!?!

    VálaszTörlés
  4. Szia Márti :) Mi nem lett jó a habon? Az állaga, a színe? Amikor sütöttem, én sem voltam biztos benne, hogy akkor kellett volna kivenni a sütőből, amikor kivettem... :)) Egyébként nekem az egyik gasztromumusom a tojáshabsütés...

    VálaszTörlés
  5. Ó, és légy üdvözölve nálam! :)

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen, és az online elérhető Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk.

    Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásodat, akkor a blogodra fog eljutni. A csatlakozásnak anyagi vonzata nincs, a bejegyzések első egy-két mondatának listázásához a blog feedjét dolgozzuk fel, tehát semmilyen technikai teendőd sincs. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.

    Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, kérlek írj az info kukac miner pont hu-ra!

    Üdvözlettel:
    Miner.hu

    VálaszTörlés
  7. Köszi, és Te is nálam! A habra visszatérve: a 3 cm magas csík 3 mm-re ment össze. 40-50 percet biztos sütöttem 170 'C körül, mert 30 perc után is nyersnek tűnt a hab belseje. Ekkor már szép karamell-színű is lett :-) Szóra sem érdemes. Már kihevertem. Ez az egyszerűnek tűnő feladat soha nem sikerült még rendesen. A másik - éppoly bonyolult és számomra megoldhatatlan - feladat a tejszín felverése. Üdv. M.

    VálaszTörlés
  8. Akkor kezet rázhatunk :) A tejszínfelveréssel nekem is meggyűlt a bajom, de aztán Kiskukta írt egy bejegyzést a témában. Igyekszem szem előtt tartani az ott olvasottakat.
    Hát, ez van, ha az ember lánya a nulláról kezdi :)

    VálaszTörlés
  9. Még eddig nem csináltam, de ennek is eljön majd az ideje.

    VálaszTörlés
  10. A Kardinálisod nagyon klasszul néz ki, ezt én is elfogom késziteni:):)

    VálaszTörlés