2011. január 1., szombat

Madártej


Ez az édesség a gyerekkoromból valahogyan kimaradt... Felnőttként viszont igyekszem bepótolni a lemaradást :) Bejgli helyett idén ezt készítettem desszert gyanánt.

A recept egy kedves ismerősömtől származik. Először kicsit furcsálllllottam benne a babapiskótát, de a végeredmény meggyőzött :)

Madártej
  • 4 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1,5 l tej
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 2 e.k. liszt
  • babapiskóta/háztartási keksz

A tojásfehérjéket 3 e.k. cukorral kemény habbá verjük, majd kanállal a gyöngyöző tejbe (kb. 1-1,3 liter) szaggatjuk. (Fontos, hogy a tej éppcsak gyöngyözzön, ne lobogva forrjon!) 
Kb. 1 percig főzzük (csak addig, míg a hab meg nem dagad kissé), megfordítjuk, a másik oldalát is főzzük egy kicsit, végül szűrőkanállal kiszedjük. (Legjobb egy szűrőedénybe. És ha nem akarjuk, hogy a hab összeessen, azonnal takarjuk le az edényt.)

A tojássárgákat 2 dl tejjel, a vaníliás cukorral, a liszttel és a maradék cukorral elkeverjük. Egy kevés meleg tejet öntünk hozzá, majd az egészet a többihez öntve összeforraljuk.

Összetört babapiskótát teszünk egy tálba (én babapiskóta-tallért használtam, oda lett a tördelés öröme... :) ), ráöntjük a forró krémet, a tetejére pedig rárendezzük a habgaluskákat.

Szobahőn történő hűlés után mehet a hűtőbe :)

Több variációját is kipróbáltam már egyébként...kicsit sűrűbben, több tojással, picit több cukorral... mindenhogy isteni :)

2 megjegyzés:

  1. De finom! Sajnos halamosak vagyunk elfelejteni a régi jó recepteket. Köszi, hogy eszembe juttattad.

    VálaszTörlés
  2. :) Az én kezem is sokszor csattan a homlokomon, amikor másoknál felfedezek régi ízeket, recepteket :)

    VálaszTörlés