2010. augusztus 20., péntek

Narancs-fekete virágos torta



Unokatesóm és barátnője július végén jöttek haza Inglandiából, röpke két hétre. Mindkettejüknek erre az időintervallumra esett a szülinapja, így éltem a fincsi lehetőséggel: két tortát is összeeszkábáltam :) Hm, az egyiket majdnem szó szerint...

U.tesóm laptop tortát kapott, élete párjának pedig Tigris-es (Tigger) tortát szerettem volna készíteni. Nagyjából sikerült is, csak Tigris maradt le róla... van képzőművészeti vénám, de az grafikai vonalon mozog; a szobrászkodáshoz még béna vagyok. És az is nehezítette a dolgomat, hogy a narancs színű fondant-t elfelejtettem visszatenni a hűtőbe, így olyan puha lett, hogy formázásra tökéletesen alkalmatlan volt. Na ennyit a bénázás részről :)

A torta feketeerdő lett, a borítás pedig narancs-fekete kombinációjú (Tigris színeiben) kisvirágos. Így ki tudtam próbálni a - Sőregitől - frissen beszerzett virágos kiszúrókat ;)

Mint a laptop tortánál is említettem, fekete festék híján széntablettával színeztem a fondant-t. Egyszínű és vegyes virágokat is gyártottam, a kiszúrókhoz mellékelt könyv/füzetke útmutatásai alapján. Erről a könyvről van szó.
A virágok közepét cukoríróval (Dr. Oetker) pöttyöztem. Fehérrel és sárgával.

A torta tetejének közepét a lehető legegyszerűbb módon készítettem: a narancs fondant-ra raktam rá az előzőleg fekete fondant-ból kivágott kört. Ezt és a virágokat is ecset és kevéske sima víz segítségével tapasztottam a tortára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése