2010. augusztus 2., hétfő

Torta Lucámnak - Anna napra :)

Anna torta

Jánykám első keresztneve az Anna, így olykor ezt is megüljük :) A torta e hétvégére maradt. Most is csak sebtiben dobtam össze...

3 tojásból sütöttem a piskótát (arányosan csökkentve a cukor és a liszt mennyiségét), mert most csak egy minitortát készítettem (17 cm-es tortaformában). Szoka szerint 3 felé vágtam a kihűlt karikát.

A krém is gyors, és egyszerű: vaníliás pudingot főztem (porból), majd kihűlés után összekevertem 2 dl habtejszínből vert, zselatin fix-szel dúsított habbal. Elég volt a krém fele a tortába, a többit 1-2 nap alatt szépen eltorkoskodjuk :)

A megtöltés után fehér csokis ganache-sal kentem le a tortát, kicsit beraktam a fagyasztóba, hogy gyorsabban dermedjen (...), aztán borítottam is be fondant-al. Mivel a krém túl lágy lett, és a torta sem dermedt meg eléggé, kissé szétcsúszós lett a végeredmény...

A rózsabimbók és a levelek sk. készültek, úgy értem segédeszközök nélkül...hm, látszik is rajtuk sajnos. Az L és az A betűk fondant-ból vannak sodorva, a többi sárga cukoríróval íródott.

Summázva: nohát nem ez a legsikerültebb tortám :) És ideje beszereznem egy-két díszítéshez szükséges eszközt is. Kiszúrókat pl. ... Noés normálisan fényképezni sem ártana már :)


Anna torta 2.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése